fredag 17. august 2012

Og nå som moteblogger.........

Jeg hater egentlig shopping, med unntak av skokjøp. Av en eller annen grunn synes jeg sko er moro. Forrige helg var jeg i London med fruen og da ble det, om jeg skal være helt ærlig, en del shopping. Jeg tok meg noen pauser for å lese engelske aviser, fast pausested var Speakers Corner i Hyde Park, men det ble noen kjøp på meg også, blant annet disse frekke boardwalk empireaktige gangsterlakkskoene.

Jeg kjøpte dem etter å ha vært i Oxford Street i ti minutter. Tabben var at jeg fant et ganske likt par dagen etter, som jeg egentlig syntes var hakket tøffere. Derfor kjøpte jeg dem også. Så nå har jeg rett og slett to par frekkissko.
Og det er jo litt stilig at jeg ETTER å ha kjøpt skoene, la merke til at Tommy Lee fra Mötley Crüe, bruker dem på bandets promobilder fra årets turne sammen med Kiss. Det kan jo enten bety at dette er veldig 2012, eller, og kanskje mer sannsynlig, at disse skoene er veldig 1989.....Uansett: Jeg er godt fornøyd. Nå gjelder det bare å våge å gå med dem. Det kan bli en utfordring.


Disse hvite skoene fra Camnden Town var jeg også nær ved å kjøpe. Problemet er bare at Stina ikke vil gå ved siden av meg, dersom jeg går med dem. Jeg skjønner ikke helt hva som er så gale i forhold til andre sko  jeg har, for eksempel leopardskoene. Jeg mener dette  er rockenroll, så det holder, men Stina sier stilen må være så gjennomført total dersom man skal sprade rundt i disse, at jeg ikke vil makte det i lengden. Kanskje har hun rett. Jeg lot dem stå igjen i hyllene...

Jeg hadde også veldig lyst på disse skoene, men det ble bare ikke forsvarlig å bruke så mye gullkortpenger i denne omgang. Disse var til og med velsignet av fruen. Hun mente de var 110 prosent perfekte. Skoene er i ekte skinn, har rødt skinn inni og rød signatur fra Jeffrey ett eller annet under......Jeg kjøper dem neste gang.
Det gjør jeg ikke med disse skoene. Selv om jeg lenge har vært på jakt etter et par sko i slangeskinnsmønster, så er jeg ikke villig til å bruke 10.000 spenn på fottøy. Disse var fra Jimmy Choo, og er tøffe, men jeg synes de skulle vært litt spissere.



Ellers nærmer det seg slutten på ferie og pappapermisjon. Jeg skjønner jo selv at det er på tide å komme seg i jobb og få publisert noe skikkelig når man begynner å blogge om sko. Jeg ser den. Har nok litt abstinenser. Legger nok ned bloggen igjen så snart jeg er i lønnet arbeid. God høst og takk for oppmerksomheten rundt sko, tatoveringer og #interiør" i denne omgang.


Ingen kommentarer: